4-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu 4-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

4-7-2014

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 Juli 2014 | Kenia, Mombassa

Vanochtend ben ik weer optijd opgestaan en naar mijn project gegaan. Toen ik hier aan kwam waren alle kinderen aan het zingen en het dansen. Dit deden ze met de hele school in 1 lokaal zonder leraren. De oudste kinderen namen gewoon de leiding. Dit was echt heeel leuk om te zien en toen ik binnen kwam gingen ze ook een welkoms liedje zingen. Hierna heb ik bij de kindergarten geholpen. De leraar was weer beter vandaag. Ze moesten rekenen. Ik heb gekeken wat ze deden nagekeken en als ze fouten maakte geholpen. Hierna was het pauze. in de pauze heb ik klap spelletjes met de kinderen gedaan echt heel leuk. Na de pauze ging ik naar klas 5 hier was ik gisteren ook. Hier heb ik vandaag de engelse les gegeven. En toen ze hier mee klaar waren hebben we met de hele klas kamerverhuren op het bord gedaan. Hier doen ze dat met een hele andere tactiek. Hierna was het lunch we aten het zelfde als woensdag. Ik heb niet meegegeten want ik had geen honger en ik vond het woensdag echt niet lekker. In plaats daarvan heb ik gekeken hoe de kinderen aan het spelen waren. Na de lunch ging ik naar klas 4 ook hier heb ik engels gegeven. Ik merkte wel een duidelijk verschil in het engels niveau van klas 4 en klas 5 terwijl het maar 1 jaar scheelt. Tot 3 uur heb ik dit gedaan en toen ging ik weer terug naar huis. Thuis aangekomen heb ik wat fruit met soep gegeten. Daarna ben ik nog even naar de winkel gegaan met een huisgenootje en toen nog even gelezen. Vandaag heeft onze huishoudster weer gekookt nu iets anders dan gisteren dus ik ben benieuwd hoe het zou smaken.

groetjes
saskia

  • 04 Juli 2014 - 19:33

    Oma Mia:

    Fijn dat de reis goed verlopen is, en dat je goed gezelschap hebt.
    Fijn dat je op school kunt helpen. Dit is voor jou ook heel leerzaam, en de tijd gaat dan vlug.
    Ik wens je heel veel succes.
    Hartelijke groeten.

  • 04 Juli 2014 - 21:05

    Erik Swinkels:

    Hee Saskia,

    Ik heb net al je verslagen gelezen. Het is dus erg leuk daar. Ik ben wel benieuwd naar hoe de school eruit ziet. Mag je daar foto's maken en zou je die dan Willen uploaden?

    Veel plezier dit weekend. Ik hoop dat het gezellig is.


    Groetjes uit asten (vandaag bijna 30 graden:o)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 4174

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: