3-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu 3-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

3-7-2014

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 Juli 2014 | Kenia, Mombassa

Vandaag was ik veel te vroeg opgestaan dat ik me vanochtend al een half uur verveelde. Daarna ging ik met de tuktuk naar mijn project. Toen ik op mijn project aankwam bleek de kleuter juf ziek te zijn. Ik kreeg de opdracht om hun fruit te laten tekenen. Dit heb ik toen dus gedaan. Toen ik de kleurtjes pakte zag ik dat de meeste geen punt hadden en er lag een puntenslijper bij. Ik ben dus alle punten gaan slijpen tot ik een blaar op mijn vinger had. Daarna heb ik bij de kinderen gekeken die allemaal mij hun tekening willen laten zien. Toen het pauze was waren ze bijna allemaal klaar dus ben ik gaan vragen wat ik nu met die kinderen kon doen. Het schoolhoofd zei dat ik beter naar een andere klas kon gaan omdat ik die kleine kinderen niet kon verstaan en zei mij niet (deze spreken nauwelijks engels) ik werd toen ik klas 5 geplaatst hier zijn de kinderen 11 en 12 jaar oud. Deze wilde mij eerst hun namen leren dat was wel heel leuk. Daarna gingen hun mij kiswahili leren (swailli) en ik ging hun dan de zelfde woorden in het nederlands leren. Ze hadden mij vertelt wat ze later wilde worden. 2 wilde advocaat worden, 1 voetballer, 1 zuster, 1 piloot en de laatste weet ik niet meer. Maar ze hebben wel grote plannen. Daarna ging ik een rekenspelletje met ze doen het was een spel op groep 3 niveau maar ze vonden het best wel moeilijk. Daarna gingen we tekenen. Hun gingen iets typisch keniaans tekenen en ik iets typisch Nederlands. Ze kunnen daar echt mooi tekenen. Ik heb hun tekeningen allemaal mee gekregen. Verder hadden ze het over sponsbob een vrijwilleger die er eerder was had ze een plaatje van sponsbob gegeven die in de klas hangt dit gingen ze ook allemaal natekenen. Hierna was het lunch vandaag hadden we rijst met een saus waar doperwten in zaten. Ik vond het niet echt lekker. Na de lunch heb ik met de kinderen touwtje gesprongen en tikkertje gedaan. Daarna ben ik naar huis gegaan. Alleen mijn tuktuk chauffeur was 20 minuten te laat. Dus was ik chagerijnig. Toen ik thuis kwam was onze huidshouster aan het koken. We hadden gevraagd om een typische afrikaanse maaltijd. Het waren chapaties (hartige pannekoeken) met een saus van aardappelen en wortels echt heel lekker. Ik had trouwens ook nog gelezen en was even wezen pinnen. En mama had nog gebeld dat was echt heel fijn. We hebben de hele dag geen stroom gehad hebben net een olilamp proberen aan te zetten want het is hier al pikkendonker. Na 10 minuten was hij eindelijk aan en na 2 minuten weer uit de olie was op. Toen belde we onze begeleider die zou kaarsen komen brengen. Zo gauw we ophingen ging het licht weer aan. Dit was echt heel fijn. Maar toch hebben we nu kaarsen voor de volgende keer.

groetjes saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4167

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: