23-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu 23-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

23-7-2014

Blijf op de hoogte en volg Saskia

23 Juli 2014 | Kenia, Mombassa

Maandag mocht ik weer naar mijn project. Ik moest als opdracht van Janneke met de kinderen voorkanten van kaarten maken in de thema's beterschap, kerst en verjaardag, want hier wil Doingoood kaarten van maken om te verkopen. Ik ben hier mee begonnen in klas 5, tot de pauze, daarna naar klas 4 tot de lunch en als laatst klas 3. Hier had ik kerst weggelaten omdat ik die al heel veel had. Ik had hier op het bord de thema's geschreven met daaronder wensen die je er bij kon zetten. 1 thema was dus: get well - sick en daaronder stond de wens "get well soon" maar de kinderen schreven allemaal als wens op "get well sick" heel grappig. Toen ik hier mee klaar was ging ik even langs het bombulu centrum want hier moest ik iets ophalen voor Elske en Stefanie, daarna ben ik naar huis gegaan. Wij hadden s'middags een Afrikaanse fotoshot, dit was heel leuk om te doen en ik ben benieuwd naar het resultaat. Daarna gingen we thuis eten. Maggie had gekookt voor ons. Het waren aardappelen met gehakt, heel Hollands maar blijkbaar ook Keniaans. Na het eten ging ik op tijd naar bed. Dinsdag gingen we met zijn 5-en naar het project van Linda en Eshter om de school van de binnenkant te verven. Dit is echt een hele andere school dan die van mij, leuk om de verschillen te zien, en het was ook leuk om te verven en samen bezig te zijn. Na de lunch waren we klaar en gingen we naar huis. Na ons gewassen te hebben (dit ging heel moeilijk omdat er ook uit de keuken kraan en douche al geen water kwam wel uit de wasbak in de badkamer en de badkraan, maar die laatste ging onder het wassen ook leeg, dus toen hadden we alleen de badkamer wasbak. Na ons gewassen te hebben gingen we naar het yoghurt paleis hier kan je echt heerlijke yoghurt ijs eten. Daarna gingen we nog ergens op een dakterras wat drinken. Thuis wilden we ons nog wat beter wassen maar toen was ook de badkamer kraan leeg dus hadden we helemaal geen water meer. Rond 7 uur gingen we met alle vrijwilligers (momenteel zijn het er 13) uiteten bij een tentje aan het strand. Hier heb ik echt heeeel lekker gegeten. Na het eten dook ik meteen mijn bed in. Vandaag mocht ik weer naar mijn eigen project, ik heb de hele dag in klas 4 gestaan. Eerst rekenen gedaan, dit was best makkelijk dus daarna heb ik ze nog voorgelezen. na de pauze gingen we engels doen. ze moesten een brief schrijven. Na de pauze ging ik science geven, het ging over eten. We hadden 3 boeken voor 12 kinderen, dus had ik het bord helemaal vol geschreven. Dit moesten ze van mij overschrijven. Daarna heb ik het bord nog helemaal volgeschreven met de opdrachten zodat ze ze toch ook allemaal konden maken. Dit duurde wel heel lang en dan ben je ook echt in Afrika. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik Linda's boek uitgelezen omdat ze vanavond naar huis toe gaat. Vanavond gaan we nog uiteten omdat het de laatste avond van Esther en Linda is .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 4164

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: