26-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu 26-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

26-7-2014

Blijf op de hoogte en volg Saskia

26 Juli 2014 | Kenia, Mombassa

Woensdag avond waren we echt in een heerlijk restaurant gaan eten. Thuis aangekomen ben ik mijn bed ingedoken om donderdag weer op te staan. Het was heel stil in huis omdat Esther en Linda s'nachts waren vertrokken. Donderdag op mijn project heb ik in klas 4 gestaan. Ik heb met de kinderen gerekend, Engels gedaan en daarna met ze gezongen wat heel leuk was, en nog een keer de tafels geoefend. Ik heb denk ik iets meer dan een half uur lang alleen maar de tafel van 3 en 4 gedaan, en langzaam kenden ze ze steeds sneller. Daarna ben ik naar huis gegaan en zijn we naar de winkel gegaan om inkopen te doen voor het weekend. Daarna heb ik niet zoveel meer gedaan. s'Avonds aten we wat Maggie dinsdag al had gekookt. Het was iets met aardappelen en banaan maar wat het precies was weet ik niet. Na het eten heb ik eigenlijk niks meer gedaan. Vrijdag zou ik maar een halve dag naar het project gaan. Ik had een weegschaal mee genomen naar mijn project omdat de rekenopdracht van vandaag dingen wegen was. We hadden het woensdag en donderdag ook al over kilo's gehad en nu kon ik het dus visueel maken, maar toen ik aankwam waren de kinderen eerst nog aan het zingen. Dit ziet er echt geweldig uit. Daarna was ik naar klas 5 gegaan, deze waren aan het oefenen voor de examens die maandag beginnen. Ik heb ze er mee geholpen maar soms is dit best lastig, want ze waren van km naar meters aan het omrekenen en dat is dus keer 1000 dus de komma gewoon 3 plaatsen verplaatsen maar dat snappen ze hier niet. Ze snappen ook niet dat keer 10 gewoon 1 nul er achterplakken is. Ze gaan het elke keer uitrekenen. Na de pauze ging ik naar klas 4 voor de rekenles met weegschaal. Ik liet ze de dingen wegen die ze volgens het boek moesten wegen maar dat was best lastig omdat dit een mensen weegschaal was en ze dingen onder de 1 kg moesten wegen. Ze moesten bijvoorbeeld een kip wegen. dus de kinderen renden naar buiten om een kip te vangen en die op die weegschaal te plaatsen. Ook moesten ze zichzelf wegen. Ik heb bij dit de rekenles van donderdag ook gebruikt en dat was hele kilo's naar halve en kwart kilo's omrekenen. Na een tijdje gingen de kinderen ook de leraren halen, deze wogen zich zelf voor het eerst, toen ik wilde gaan om half 1 vroeg het schoolhoofd of ze de kinderen uit haar klas ook nog mocht wegen, dus toen ik om 1 uur naar huis ging had de hele school er op gestaan. Thuis ging ik eerst lunchen daarna ging Maggie ons leren hoe we chapatie moesten maken. een soort pannenkoek echt heel lekker. Daarna naar de winkel gegaan om dingen voor mijn afscheid te kopen want eigenlijk zou dinsdag mijn laatste dag zijn maar opeens is besloten dat dinsdag een nationale vrije dag is, dus de school gesloten is en nu is maandag mijn laatste dag. Na dat we zijn wezen winkelen kwamen Suzan en moniek langs, die kwamen eten en daarna nog een film kijken een hele gezellige avond. Nu ben ik alleen thuis wan Stefanie en Elske zijn naar hun project. Ik heb voor de eerste keer kunnen uitslapen vandaag dus dat was wel heel fijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 4162

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: