de eerste dagen - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Juli 2014 | Kenia, Mombassa

Gisteren ben ik samen met mijn huisgenoten (Linda en Esther) naar de supermarkt gegaan. Hier zijn we eten gaan halen voor het avond eten. We hadden bedacht om rijst met groentes te eten. Toen we terug waren heb ik nog even gelezen. Ondertussen ging linda koken. Dit was goed gelukt en ik heb lekker gegeten. Na het eten hebben we afgewassen en zijn we in de woonkamer gaan zitten en hebben wat gepraat. Rond 9 uur zijn we naar bed gegaan. Vanochtend werd ik om half 9 door Janneke opgehaald om naar mijn project te gaan. Ik moest hier met de tuktuk heen en heb een vaste chaufeur die me er elke dag heen brengt. Op mijn project aan gekomen werd ik eerst voor gesteld aan alle klassen. Dit gebeurt heel officieel ze moeten allemaal gaan staan als het school hoofd binnen komt en hebben dan een riebeltje wat ze moeten zeggen. Daarna moest ik in class 8 mee kijken. Deze kinderen zijn 14 en 15 jaar oud. Ze krijgen daar anders les dan hier. De juf schrijft de som op het bord. Rekent het uit met alle tussen stappen en de kinderen schrijven het over. Er was ook een meisje wat de hele tijd papier uit haar schrift aan het opeten was. Rond 10 uur was het pauze. De kinderen spelen hier eigenlijk niet en gaan allemaal in groepjes staan of zitten. Na de pauze mocht ik in de kindergarten mee kijken (4,5,6 jaar) deze zaten in 1 lokaal maar het waren 3 klassen. Eerst gingen ze met zijn alle zingen en dansen dat was leuk om te zien. Daarna kreeg de middelste klas uitleg en moest de rest wachten. De allerkleinste begonnen elkaar te vervelen. Daarna kreeg de hoogste klas uitleg. En nadat moesten deze allebei gaan werken. Schreef de juf bij de kleinste een paar letters in het schrift die ze moesten inkleuren. Ik heb toen een beetje rond gekeken hoe ze aan het werk waren. Sommige van deze kinderen kunnen echt heeel netjes schrijven. Om 11 uur ging ik weer samen met Janneke terug naar huis om nog een keer te oefenen met de tuktuk. Morgen moet ik alleen gaan en een hele dag. Toen we terug kwamen was er ondertussen een nieuwe vrijwiller aan gekomen. Stefanie uit Belgie dit is een heel aardig meisje en heb ik tot 3 uur de tijd mee volgebracht. Toen kwam er weer een nieuwe vrijwiller Elske en gingen die 2 samen met Janneke hun internet enzo regelen. Ik heb toen nog even gelezen en ging toen dit verslag schrijven. Ondertussen zijn ze weer thuis gekomen.
ik probeer ook een paar fotos van mijn huis hier op te zetten. ik weet alleen niet of dat lukt.

groetjes,
saskia

  • 01 Juli 2014 - 18:04

    Annet:

    Hoi Saskia,

    wat leuk dat we jouw belevenissen kunnen volgen en foto's van je huis zien.
    ga je naar Kenia en wie kom je daar tegen, iemand uit Lierop en Liessel, jij woont er net tussen in.
    maak er een leuke tijd van, 4 weken zijn weer zo voorbij.
    we blijven je volgen.

    groetjes van Frans, Annet en Pieter

  • 02 Juli 2014 - 17:04

    Peter:

    Hoi Saskia,

    Van Annet je site gekregen. Met oma samen bekeken. Interessant om je zo te volgen. Mooi dat je goed aangekomen bent en met meer meiden samenwoont, kookt, optrekt.
    Uit je verslag lees ik dat je met 'juffrouws' ogen naar het schoolgebeuren kijkt. Ik ben benieuwd wat je inbreng dadelijk gaat worden in de klas(sen).
    Je ouders zijn weer goed terug uit Brussel en boer Jos heeft prima werk gedaan.

    Groetjes, Peter
    N.B. Ook al ga ik je nu volgen, ik wil ook graag aanwezig zijn op je presentatie op 17 aug..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 4168

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: