de vlucht - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu de vlucht - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

de vlucht

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Juni 2014 | Kenia, Mombassa

De vlucht naar Frankfurt ging goed ik moest bij de douane wel gefouieerd worden. (dit kwam omdat er ijzeren steeentjes op mijn t-shirt zaten) in het vliegtuig zaten veel kleine kinderen wat nog wel irritant kon zijn maar gelukkig waren we er al na een uurtje. Op Frankfurt moest ik opnieuw inchecken maar niemand wist waar dat kon dus na 2 keer het hele vliegveld afgelopen te hebben en het aan zo veel mogelijk mensen gevraagt te hebben ben ik naar de douane gelopen en gevraagd of ik terug naar de incheck balie mocht. Dit mocht dus toen heb ik me daar ingecheckt. En ben toen weer door de douana gegaan. Waar ik weer gefouieerd moest worden. Daarna ben ik naar mijn gate gelopen. Voor ik hier naar binnen mocht moest ik nog langs een paspoort controle omdat achter dat punten alle vluchten voor buiten Europa zaten. Ik had wat croisants gekocht om te eten. Bij mijn gate was een tv waar de wedstrijd nl-mex op was. deze heb ik dus helemaal gezien. Eigenlijk meteen toen de wedstrijd was afgelopen moest ik boarden nu zat ik helemaal in de middelste stoel tussen 2 duitsers in. Hier heb ik wat gelezen en pogingen tot slapen gedaan maar ik heb maar ongeveer een half uur geslapen. Aan gekomen op het vliegveld moest ik een visum aanvragen wat best makkelijk is. Daarna mijn koffer halen ik zag hem al meteen toen ik naar de band toe liep. Alleen het kaartje waar mijn adres op staat is er af. Daarna door de douane dit is echt zo anders dan je op tv ziet. Hier mag iedereen er gewoon door. Op het vliegveld werd ik opgehaald door een keniaan die mij naar mijn verblijf plek bracht. Hier werd ik opgewacht door Janneke (mijn begeleider) zij heeft me een rondleiding door het huis gegeven en is toen weer gegaan. We hadden afgesproken dat ze rond 1 uur terug zou komen om met mij een simkaart te kopen. Toen zij weg was heb ik de 2 medebewooners ontmoet. Zij zijn vrijdag aangekomen het zijn 2 meisjes die uit Liessel en Lierop komen (ja de wereld is klein) maar ik kende ze nog niet. Morgen komen er nog 2 bij en dan zijn we compleet. Ik ben rond 8 uur even gaan slapen want dat had ik vanacht niet gedaan. Om 12 uur wakker geworden en me klaar gemaakt. Net even een simkaart wezen kopen en uitgelegd gekregen waar de supermarkt is. Daarna ben ik weer terug naar huis gegaan.

Groetjes Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4165

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: