weekend - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

weekend

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Juli 2014 | Kenia, Mombassa

Vrijdag was het weer sportdag maar vanochtend regende het heel erg mijn tuktuk chauffeur was ook zo lief om mij thuis op te halen hij belde mij op dat hij voor mijn huis stond zodat ik niet hoefde te lopen door de regen. (alle kinderen droegen ook truien terwijl het nog steeds 25 graden was) dus hadden we bedacht om het binnen te doen. Ik heb toen met 1 klas geskoobidood. Met die touwtjes. Dat was heel leuk daarna was het pauze en toen was het al beter weer dus zijn we toch nog buiten gaan spelen. Ik heb even met de kinderen mee gebasketbald maar ik was echt heel slecht dus ben na een kwartier weer gestopt. Toen heb ik nog even in het gras gezeten en zijn we optijd gegaan. Thuis hadden we spagetie met spinazie gegeten en had ik mijn laatste boek uit gelezen. Ik was weer redelijk optijd naar bed gegaan. Op zaterdag hadden we een citytour door mombassa we gingen eerst naar fort jezus ik vond er niet veel aan want we hadden een erg langdradige gids. Daarna gingen we door de stad zelf heen lopen alleen liepen we door 2 straten met alleen maar souvenier winkeltjes en werden we overal naar binnen getrokken hier houd ik niet zo van. Rond 1 uur gingen we ergens lunchen mijn lunch bestond uit een broodje hamburger met friet. Hierna gingen we naar de houtsnijderij dit was wel heeel leuk en hier heb ik ook een paar leuke souveniers gekocht. Na de houtsnijderij gingen we naar huis. hier heb ik nog wat gepuzzeld en tijdschriften gelezen. 'S avonds aten we rijst en kwam er nog een ander nederlands meisje bij ons eten. Na het eten hadden we nog met zijn 6 mens erg je niet gespeeld wat ik had gewonnen:) Na het spel is dat meisje naar huis gegaan en hebben wij nog even gezellig gepraat voor we naar bed gingen. Vandaag kon ik uitslapen ik werd alleen wel al om half 8 wakker. Vandaag moest Stefanie naar haar project en waren Esther en Linda meegegaan dus waren alleen ik en Elske thuis. Wij hebben eerst lekker ontbeten. Toen heb ik gedoucht alleen het water bijna op dus had ik echt een pisstraaltje om onder te douche dat werkt echt niet. Daarna hadden we de afwas gedaan en als heb ik wat kleren gewassen. Hierna heb ik wat gelezen ik heb een boek van Linda geleend. Als lunch hebben we wentelteefjes gegeten daarna zijn we naar de reef gegaan om te zwemmen. Dit was heel leuk we hadden met een paar keniaanen gevolleybald alleen ik was echt heel slecht maar het was wel heel leuk. Daarna hebben we nog even gezond en daarna zijn we gegaan. We waren naar een yoghurt zaakje geweest. Hier hebben ze 10 smaken yoghurt ijs en daarna kon je er verschillende toppings opdoen en op het einde moest je hem wegen en je moest betalen voor de hoeveelheid gewicht. Dit was echt heeel lekker:) Daarna zijn we naar huis gegaan hier heb ik nog wat gelezen en hebben we pasta met lompias dit was best wel lekker. Hierna heb ik nog wat gelezen en op mijn laptop gezeten

groetjes saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 4154

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: