10-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu 10-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

10-7-2014

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Juli 2014 | Kenia, Mombassa

Gisteren zijn we wezen mountebike. Dit was heel leuk om te doen maar ging helaas niet foutloos. We fietsten over een weg en langs de weg zaten wat keniaanen en precies tussen al die keniaanen in viel ik over een steen. Verder fietste iedereen zon 50 m voor mij behalve 1 meisje samen met de begeleider fietste 5 m achter mij. Maar iedereen was ergens afgedraaid naar een terasje maar dat had ik niet gezien. En achter mij zagen ze niet dat ik rechtdoor ging. Dus toen ik bij een kruispunt aankwam en niet zag waar ze heen waren gegaan en dus achter me keek om het te vragen zag ik dat niemand er aan kwam. Ik besloot om terug te fietsen om te kijken of ik iets gemist had en anders te gaan bellen. Maar ik zag toen al gauw genoeg de rest op het terras langs de weg zitten dus toen was ik heeel opgelucht. Maar verder was het wel heeel leuk. We zijn een berg opgefietst waar aan de ene kant mombassa ligt en je een mooi uitzicht overhebt en aan de andere kant ligt het platteland waar je dus ook perfect uitzicht op hebt. Onder het fietsen kwamen we door allemaal afrikaanse dorpjes dat is toch anders dan de stad. Hier riepen alle kinderen als we langs kwamen jambo (hallo) en op een plek waren er 3 jongetjes en aan het dansen en riepen ze ondertussen muzoego (blanke) we waren daar echt een touristische atractie echt heel leuk. Thuis aangekomen heb ik mijn bikini aan gedaan en zijn we naar het reef hotel geweest. Dit is een heel luxe hotel aan de zee. Hier zijn we wezen lunchen en daarna wezen zwemmen en zonnen. Je zwemt dan niet in de zee maar in zwembaden met uitzicht op de zee Echt heel mooi. Rond half 6 gingen we weer heb ik even gedoucht en zijn we gaan uiteten. Mijn lunch was niet goed gevallen en was ik best misselijk dus had ik alleen maar soep gegeten. Eigenlijk was mijn plan om voetbal te gaan kijken maar aangezien ik misselijk was leek het mij verstandiger om naar huis en naar bed te gaan. Dit heb ik dan ook gedaan en vandaag voelde ik me weer helemaal goed. Vandaag had de socialsafari (een groep vrijwillergers van doingoood die reizen en soms iets van vrijwillergers werk doen) een sport dag op mijn project. Ik heb hier mee geholpen en heb met de kinderen gebowld en andere spellen gedaan. Dit was echt heel leuk maar wel heel vermoeiend. Ik ben dan ook langer gebleven en ben nu nog maar een uurtje thuis. Morgen is het weer sport dag en ik heb er weer zin in :)

groetjes saskia

  • 10 Juli 2014 - 21:35

    Yvonne:

    Hey Saskia!

    Wat leuk om jouw reisverslagen te lezen! Wat een mooie omgeving! Ik lees vaker dat je het eten lekker vindt:). Je maakt allemaal leuke dingen mee en je hebt mooie foto's! Geniet er lekker van en we blijven je volgen! Fiets voorzichtig;)

    Groetjes Yvonne

  • 11 Juli 2014 - 13:56

    Tante Lizet:

    ha saskia, fijn dat het zo goed bevalt daar. geniet er maar van en tot gauw weer

  • 23 Juli 2014 - 17:42

    Tante Lizet:

    ha saskia. mooi verslag waaruit op te maken is dat alles daar op rolletjes loopt. geniet nog maar die laatste daagjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 4155

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: