2-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu 2-7-2014 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Saskia Swinkels - WaarBenJij.nu

2-7-2014

Blijf op de hoogte en volg Saskia

02 Juli 2014 | Kenia, Mombassa

Gisteren waren we nog wezen uiteten samen met onze begeleider en 2 vrijwillergers uit gastgezinnen. Dit was heel gezellig en ik heb ook heeel lekker gegeten. Daarna hebben we nog even in de woonkamer gezeten en zijn we gauw genoeg naar bed gegaan. Vandaag was mijn eerste echte dag op het project ik heb vandaag voor al bij kindergarten 1,2,3 meegekeken dit zijn de kleuter klassen. Dit zijn echt hele lieve kinderen. en ze kunnen allemaal al tellen en de oudste 2 groepen ook schrijven. Dus dat is wel heel leuk. In de pauze wilden ze allemaal laten zien wat voor kunstjes ze wel niet konden echt heel schattig. Rond 1 uur was het lunch we aten bruinebonen met mais. Ik had om een kleine portie gevraagd en dat was de helft van wat de kinderen hadden en daarvan heb ik maar de helft opgegeten want het was eigenlijk niet echt lekker. Na de lunch ging de kindergarten slapen dus ging ik in klas 3 mee kijken (je hebt kindergarten 1,2,3 en dan klas 1,2,3,4,5,6,7,8) dus deze waren ongeveer 9 jaar. Hier heb ik een Jip en Janneke verhaal voorgelezen. Dit vonden ze wel leuk maar lastig te verstaan want ze praten onderling en met de leerkracht swahailli dus daar versta ik niks van alleen de les stof is in het engels alleen het vak swahallie niet. Vandaag lieten kinderen mij een paar woorden swahillie voorlezen. Dit is echt een moeilijke taal want er zitten bijna geen klinkers in. Als ik dan een woord zei moesten alle kinderen lachen en moesten ze het wel 3 keer zeggen voor ik het goed zei. Ook de namen zijn heel moeilijk en kan ik niet onthouden. Rond 3 uur ging ik weer met de tuktuk naar huis. Ik kwam een minuut voor mijn huisgenoten thuis. Ik heb toen nog wat gelezen. We hebben net echt hele lekker spagettie gemaakt lekkerder dan thuis. En daarna ben ik achter de laptop gekropen

groetjes, saskia

  • 02 Juli 2014 - 23:22

    Tante Irene :

    Dag lieve Saskia,

    Wat leuk dat we mogen jou volgen op dit website.. Een maand is eigen zo voorbij..
    Lekker genieten van alles wat op je pad komen..leuke dingen, minder leuke dingen..
    Enjoy, het zal je leven rijke maken van binnenin!

    Veel liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Saskia

Ik ga de komende maand in Kenia vrijwillergswerk doen op een basisschool.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 4156

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: